Negombo naar Pinnawale - Reisverslag uit Pinnawala, Sri Lanka van leon vroemen - WaarBenJij.nu Negombo naar Pinnawale - Reisverslag uit Pinnawala, Sri Lanka van leon vroemen - WaarBenJij.nu

Negombo naar Pinnawale

Door: Leon en Ilona

Blijf op de hoogte en volg leon

26 December 2015 | Sri Lanka, Pinnawala

Vanuit Negombo de bus genomen richting Kandy. Het was bijna kerstmis en de bussen zaten stampvol.Gelukkig hadden we een plaats om te zitten.
Op de kruising met Karandunpona zijn we uit de bus gestapt, vandaar een tuktuk genomen naar hotel Elephant park.
In totaal had de reis zo`n zeven uur in beslag genomen, de wegen zaten dicht ivm de drukte doordat de Sri Lankanen vakantie hadden.
Bij het hotel hadden we 2 overnachtingen geboekt om de olifanten te zien die vanaf de weesopvang gaan baden in de rivier. Toen we aankwamen zagen we al een paar olifanten liggen badderen in de rivier. Twee maal per dag worden de olifanten gebracht om te badderen. Sommige lopen vast aan kettingen en sommigen lopen zonder ketting. Er lopen wel steeds mahouts bij de olifanten.
Het is wel een toeristenval, de mahouts verdienen graag een cent bij doordat je de olifanten zelf kunt nat spetteren en kan wassen.
De olifanten worden dan wel weer gedwongen door de prikstok van de mahout om te gehoorzamen.
Je kunt echt wel aan deze olifanten aflezen dat ze ook wel genoeg slaag hebben gehad om te luisteren naar de commando`s.
Zo gauw de mahout al met zijn prikstok richting olifant gaat, reageert deze al meteen.
We hadden wel het geluk dat er een 3 mnd oude baby bij was, deze werd echt wel degelijk beschermd door de andere olifanten.
Al met al was het wel de moeite waard om er twee nachten te blijven.

26/12 in de ochtend de lokale bus genomen naar Anuradhapura.
We moesten in Rambukkana de bus pakken naar Kurunegale.
Deze rit duurde een uur, de bus werd helemaal volgestopt met mensen, veel moesten er staan. Vanuit Kurunegale de bus naar Arundhapura.
Deze rit duurde vier uur en ook nu weer overvolle bus.
Nadat we aangekomen waren zijn we met de tuktuk naar het Guesthouse Vulla Villa gegaan.
In de middag waren er bij diverse tempels ceremonies aan de gang ivm de vele pelgrims die de tempels en andere kraam bezoeken.