Vertek en Aankomst naar Sri Lanka - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van leon vroemen - WaarBenJij.nu Vertek en Aankomst naar Sri Lanka - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van leon vroemen - WaarBenJij.nu

Vertek en Aankomst naar Sri Lanka

Door: Leon en Ilona

Blijf op de hoogte en volg leon

19 December 2015 | Sri Lanka, Colombo

19/12/2015 21:05 uur:
Nadat we de auto geparkeerd hadden zijn we met de shuttlebus naar het vliegveld gegaan.
Na inchecken en gebruikelijke handelingen gewacht totdat we konden boarden. Dit liet wel erg lang op zich wachten.
Na een uur vertraging bleek dat het toestel waarmee we zouden vliegen, een
afgebroken vetnippel had en dat was vermoedelijk gebeurd tijdens een botsing met een vogel. Het toestel moest dan eerst grondig worden nagekeken voordat er weer mee gevlogen kon worden.
Dus werd er een ander toestel uit de kast getoverd waarmee de reis zou beginnen. Echter dit toestel was een kleiner toestel en konden een aantal passagiers niet mee. Passagiers die tot Abu Dhabi gingen moesten met een ander toestel. Dus eindelijk het toestel in.
Dan kwam het volgende probleem de piloot had nog 20 minuten tijd om het toestel de lucht in te krijgen want Düsseldorf airport heeft een avondklok,dat houdt in dat er niet meer in de nachtelijke uren wordt geland of opgestegen.
Binnen de tijd de lucht in, eindelijk.
Omdat het toestel niet zo`n grote afstand kan overbruggen naar Abu Dhabi moesten we in Roemenië op vliegveld van Constanca landen om te tanken. Na 10.000 ltr te hebben getankt konden we verder naar Abu Dhabi. Door die vertragingen liepen genoeg passagieren te stressen toen we geland waren omdat men veel te weinig tijd had voor aansluitende vluchten.
Wij hadden gelukkig tijd genoeg en moesten 4 uur wachten voor onze volgende vlucht.
Uiteindelijk aangekomen op international airport , bij de douane paspoort laten zien, bleek dat een nul of O op het toestemmingsformulier volgend de beambte verkeerd stond.
Leon werd naar de chief of Costums gestuurd, deze keek ernaar en vond het goed, terug naar de beambte en uiteindelijk konden we door.
Bagage ophalen, band 3, en maar wachten en wachten. Onze bagage was er niet, een goed begin .....
Klachtbrief ingevuld, men beloofde ons dat bagage met andere vlucht mee zou komen en dan zou deze gebracht worden naar de B&B waar we verbleven.
Met transport naar B&B Drift in Colombo.
Volgende dag, nog geen bagage, uiteindelijk bleek dat de bagage met een andere vlucht was meegekomen en dat deze gebracht wordt.
Deze dag wat rondgelopen in omgeving van Fort en Havengebied van Colombo.
S`avonds 20:15 uur arriveerde onze bagage.
Gelukkig want de kleding die we aanhadden was niet erg luchtig. Het is 30 graden Celsius.

21/12/2015 vanuit Colombo naar Negombo.
Met twee rugzakken en twee kleine rugzakken en een laptop de straat opgelopen. Een tuktuk stopte. We legden de chauffeur uit dat we te veel bagage bij ons hadden. Echter de chauffeur bleef aandringen en zei dat we de bagage wel kwijt konden in de tuktuk.
Uiteindelijk alles gestapeld in de Tuktuk wij tussen de bagage en voor 300 Roepies naar het centrale busstation in Colombo.
Nadat we uitgestapt waren bleef Ilona bij de bagage en Leon keek welke bus we moesten hebben. De bagage gestapeld in de bus en op naar Negombo.
In Negombo gestopt en met een tuktuk naar het hotel Starbeach aan het strand van Negombo.
Ingecheckt bij het hotel en daarna relaxen op het strand, 30 graden.