Torres del Paine - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van leon vroemen - WaarBenJij.nu Torres del Paine - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van leon vroemen - WaarBenJij.nu

Torres del Paine

Door: Leon en Ilona

Blijf op de hoogte en volg leon

24 Februari 2010 | Chili, Torres del Paine

Na de Moreno zijn we terug gereden naar Chili, nationaal park de Torres del Paine.
Pakweg op en neer zo`n 600 km extra, maar ja je moet er wat voor over hebben. Daar aangekomen hadden we dit keer wel geluk met het goede weer. Na een overnachting op de camping hebben we besloten om onze rugzakken in te laden en te voet het park in te gaan om de Torres te gaan bekijken.
Elk met zo`n 13 kilo op de rug begonnen aan de tocht. Alles gaat hier bergop en gelukkig hadden we de wandelpoles bij ons, deze gaven veel steun tijdens het bergop gaan en afdalen. pfffffff....
Bij de laatste camping( midden in bos met nagenoeg geen faciliteiten) tentje opgezet dan naar boven. Over steile paden, rotsblokken klauteren bereikten we het uitzichtpunt.
De enorme pieken die zo`n 2000 mtr loodrecht boven de Patagonische steppe uitsteken geven een mythische sfeer weer.
De volgende ochtend (05:00 uur)ben ik ( Leon, want Ilona lag voor dood in de tent), met een Australiër voor de 2e maal omhoog gegaan om de zonsopgang te bekijken op de Torres.
Om 05:00 uur opgestaan, hoofdlamp aan , rugzak om en begonnen aan de klim.
Binnen No Time waren we boven en zaten we met zo`n 30 personen te wachten op de zonsopkomst.
We hadden geluk en het was zeker de moeite waard om ons zo vroeg in het zweet te werken.
Prachtige gouden gloed die zich op de Torres aftekende.

Voor wat jullie in Limburg betreft, hopelijk hebben jullie de schmink af en niet al te veel hersencellen verzopen.
Wat is er met mijn baard????
We leven op dit moment een beetje zoals de film: Into the Wild.
VRIJHEID!!!!

• 24 Februari 2010 - 16:40

Iris En Jack:

hoi leon en ilona, we zijn wel een beetje jaloers op jullie, wat jullie allemaal doen is erg vermoeiend, maar dan zie je ook wat. het is goed om te zien dat jullie het naar de zin hebben. En de fotos wat jullie maken, die zijn super mooi. heel veel plezier verder. Groetjes jack en iris.

• 24 Februari 2010 - 17:24

Mandy:

Begon me al af te vragen waar jullie uithingen, omdat we een tijdje niets hoorden. Gelukkig nu zijn we weer helemaal op de hoogte en op de foto's zie ik dat jullie het prachtig hebben daar!
    En Ilona voor kapot in de tent?? Dat zal toch wel meevallen he...
    Die baard is inderdaad into the wild, je kunt zo in het shadowteam...
    Groetjes, Mandy

• 24 Februari 2010 - 19:05

Rob:

Dan eindig maar niet zo als in de film Into the Wild....Geniet!!!

• 24 Februari 2010 - 19:28

Gbroberts@hotmail.co:

Geweldig wat jullie allemaal meemaken.De foto's geven een goed beeld van de natuur. Heel sjiek.Heel veel groetjes Gerard en Els

• 24 Februari 2010 - 22:32

Han:

Hey luitjes,
    fantastisch om de beelden van jullie nieuwe leefomgeving te mogen meemaken.

Blijf gezond en plezier houden mvg

• 25 Februari 2010 - 12:08

Marion&Jos :

Het is inderdaad een hele belevenis en wat die baard betreft niks aan de hand. Als het scheerapparaat het enige is wat je vergeten bent om mee op vakantie te nemen.

• 25 Februari 2010 - 12:23

Herman Rossel:

Tijdens het werk viel mij in hoe het met jullie zou zijn.
    Meteen de site gezocht en gevonden.
    Met wie van jullie kan ik ruilen??
    Geniet met volle teugen en kom gezond weer terug!!

• 25 Februari 2010 - 13:34

Huub Haagmans:

Namens de rech.Std.
    Geniet ervan en kom gezond weer terug.
    (leuke side en mooie foto's)

• 25 Februari 2010 - 17:37

Angelique Vd Akker:

Wauw, het blijft super die reis van jullie. ziet er echt stoer uit die jeep op de brug. Have fun, groetjes angelique
    ps Herman, eh met wie wil je liever in dat jeepje liggen, met Leon of met Iloontje....?

• 25 Februari 2010 - 20:58

Osman:

super foto's.... we genieten echt met jullie mee.

Die baard staat je goed Leon. Ik hou wel van een beetje radicalisatie...:-)

• 26 Februari 2010 - 10:12

Eric & Paulien:

Hey globetrotters,

het verslag blijft super om te lezen, De foto's zijn meer dan geweldig en wat jullie zoal meemaken en zien is natuurlijk waanzinnig.
    Sjiek is mich dat! Dit was trouwens het meest gedraaide liedje met de carnaval, voor het geval jullie toch iets gemist hebben van het thuisfront...!

Geniet van alle avonturen, blijf gezond and enjoy...

Mazzel Eric & Paulina

p.s. Leon, ik zal niks zeggen over je baard.

• 26 Februari 2010 - 10:13

Eric & Paulien:

Oke, dan toch.

Ziet er stoer uit oermens!

greetz Eric & Paulina

• 27 Februari 2010 - 12:10

Fam Weusren:

wij hebben gezien dat er in chili een aardbeving is geweest laat even wat horen of alles goed is groetjes

• 27 Februari 2010 - 15:25

Maartje En Jordy:

Geweldige foto's!
    We hoorden net van een flinke aardbeving in Chili en moesten meteen aan jullie denken. Hopelijk alles goed met jullie!

• 28 Februari 2010 - 19:01

Iris En Jack:

HE zijn jullie ook uit het bed gerammeld geworden.Mail effe als alle goed gaat.Groetjes Jack en iris.

• 01 Maart 2010 - 18:52

Will Te Winkel:

Hoi Ilona & Leon,

mooie foto' 's die jullie gemaakt hebben. De foto die eindigt op 4353 lijkt wel een beetje op the Needles op het eiland Wight in Engeland, alleen zijn deze groter. Geen last gehad van trillingen van de gigantische aardbeving met een kracht van 8,8 op de schaal van Richter. Pas goed op elkaar en geniet van de wonderen der natuur.

• 01 Maart 2010 - 19:17

Wendy:

Hey Iloon en Leon,,

Hoe is het met jullie,, we horen hier in het koude kikker landje dat een grote ramp in chilie heeft plaats gevonden. Ik hoop dat alles goed met jullie gaat. Nadine (je weet wel die vriendin van mij ) zij zitten momenteel in Buenos aires.. Ze reizen achter jullie aan... Zal ze deze site mailen. Maar nogmaals hoop dat alles goed gaat met jullie dikke zoen wendy, hupie en de kids

• 01 Maart 2010 - 22:59

Geert:

'Monkey' en Ilona,
    Hopelijk hebben geen hinder gehad van de zware aardbeving gehad en is alles oke met jullie.

• 04 Maart 2010 - 15:38

Solar World Cinema:

Beste Leon,

Ik ben momenteel bezig met een project, waarvoor wij ook een bus naar Argentinie willen verschepen. Ik vroeg mij af of ik u wat vragen daarover zou mogen stellen?

Hartelijke groet,

Stien
    Solar World Cinema
    solarworldcinema@gmail.com

• 05 Maart 2010 - 18:39

Herman Rossel:

Hé, koekebakkers,
    het laatste reisverslag is al van 24 februari.
    Wat denken jullie wel? Alleen aan vakantie zeker!!
    Jullie moeten het thuisfront wel op de hoogte houden van jullie
    ervaringen.
    Hopelijk alles goed met jullie na de nodige aardschokken in Chili?

• 06 Maart 2010 - 21:08

Geert:

Vandaag op de Nederlandse teletekst stond dat met iedere Nederlander in Chili contact is geweest, dus dan ook met jullie,hoop ik. Wordt tijd voor een bericht van jullie zijde.