Route wijziging ivm slecht weer - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van leon vroemen - WaarBenJij.nu Route wijziging ivm slecht weer - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van leon vroemen - WaarBenJij.nu

Route wijziging ivm slecht weer

Door: Leon en Ilona

Blijf op de hoogte en volg leon

11 Februari 2010 | Argentinië, El Calafate

Van Punta Arenas zijn we naar Chili Nationaal park: Torres del Paine gereden. Enorme windkracht!
Eindelijk aangekomen in Torres del Paine was het zeer slecht weer. Regen,Regen!!!
We besloten om eerst naar Argentinië te rijden en naar El Calafate te gaan.
Weer de grens over.
Je mag geen fruit,vlees,groente mee overnemen. Alles verstopt in de daktent en de grens over. Duurt altijd lang door het papierwerk.
Na de grens te heben overschreden zijn we via de oude Ruta 40 binnendoor richting El Calafate gereden, dat hebben we wel geweten !
Zo`n slechte weg hebben we nog niet meegemaakt.
De landrover had moeite de bergop te komen. Zwaar beladen en het leek of tien man de landrover aan de voorzijde tegenhielden.
Leon wilde onderweg uitstappen maar het portier vloog door de windkracht uit de handen en brak door de vergendeling, en kwam met een klap tegen het voorspatbord aan.
Met zijn tweeën hebben we het portier weer kunnen dicht duwen.
Met gevolg een deukje in de auto erbij.
Eindelijk aangekomen in Nationaal Park; Torres del Paine.
Het was zeer slecht weer. Regen en heftige wind.
Op het campeerterrein bij Lago Pehoé
zetten we onze daktent op.
Echter door het slechte weer is er weinig zicht op de Torres.
De volgende dag rijden we richting camping Las Torres, langs de weg zien we 2 overlanders staan.
Een Duitser en een OOstenrijks koppel.
Iets verderop staat een Fransman met zijn Landrover defender 130.
Daar rijden we naar toe en parkeren onze auto in de buurt, voor het eerst gaan we wildkamperen.
We raken aan de praat met de Fransman, hij is met zijn gezin op doorreis.
We krijgen nog van hem een bestand met daarop alle adressen van landrovermonteurs door heel Argentinië.
De volgende dag nog naar Lago Azul gereden, echter het bleef maar slecht weer.
We besloten om dan maar eerst naar Argentinië te rijden en naar El Calafate te gaan.
Aangekomen in El Calafate was het gelukkig mooi weer.
Calafate is een leuk toeristen plaatsje waar elke toerist naar toe komt, natuurlijk om de Peritto Moreno te zien.
Portier op de camping gerepareerd, bij een monteur geweest ivm weinig motorvermogen.
Ligt vermoedelijk aan de onzuivere diesel, vloeistof gekregen om leidingen te reinigen, auto loopt weer beter.
Daarna door naar het Nationaal Park Las Glaciares/Perito Moreno.
Een gigantische gletsjer die vanaf de bergen vooruit wordt geduwd in het meer en nwaar steeds stukken ijs vanaf breken, hetgeen gepaard gaat met enorm veel kabaal.
Na bezoek aan gletsjer, waar men niet meer mag camperen (ivm brand begin januari), naar Camping Lago Roca gegaan.
Deze camping is zeer afgelegen, 40 km wasbord weg moeten we rijden om er te komen.
In het donker aangekomen en melden bij receptie, wordt er gewaarschuwd dat er mogelijk bestaat oog in oog te komen staan met poema`s die in het gebied rondlopen.
Het is wel een super natuur gebeid blijkt de volgende ochtend.
Condors,Vossen,Flamingo's gezien.
De bergketen Las Christalos (1285m) beklommen. Nadat we dachten dat we er eindelijk waren moesten we om de uiteindelijke top te bereiken een steile klim maken.
Bovenop waaide het vaak zo hard dat we ons moesten vasthouden aan het kleine torentje.
Het was op de top een super uitzicht op het Andesgebergte en de Perito Moreno.

Na enkele dagen terug naar El Calafate om inkopen te doen.

Oh ja, hier in Calafate een Nederlandse brandweer auto aangetroffen er is toch geen Burgemeester die belangen heeft in een vakantiehuisje ?

• 23 Februari 2010 - 19:47

Angelique:

Hmm, 0 reacties....heb je wat gewist??
    Geweldige foto's trouwens (ik verval in herhaling, maar wat een supernatuur!) Enne grappig die NL brandweerauto!

• 23 Februari 2010 - 19:56

Marcel:

Super verslag.
    Ik lees het telkens met veel plezier.

Grtz Marcel

Ter info de brandweerauto komt uit de Nederlandse plaats Hoorn (volgens Google).Type: TS11LD2400HD250T1500
    Merk: DAF FF1600DT360
    Ned. Roepnummer : 848

• 23 Februari 2010 - 20:55

Hennie:

zie ik het goed???? heeft leon nou een baard??? haha. het gaat jullie wel voor de wind he!!!

• 24 Februari 2010 - 11:42

Osman:

Hey... dit verslag is van 11/2.
    Is iets fout gegaan met plaatsen.... want ik zie het nu pas...

Leuk om weer eens wat te horen.

• 24 Februari 2010 - 13:19

Rob:

Verslagen hebben ook last van de wind... maakt niet uit; blijft geweldig om te lezen/fotoos te zien.