Moai`s en Ahu`s - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van leon vroemen - WaarBenJij.nu Moai`s en Ahu`s - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van leon vroemen - WaarBenJij.nu

Moai`s en Ahu`s

Door: Leon en Ilona

Blijf op de hoogte en volg leon

21 Oktober 2010 | Chili, Santiago de Chile

We zitten even met de datums te knoeien anders klopt het niet meer.
Dat was toch al zo, geloven we ?
Dus let daar maar niet op.

Na Buenos Aires hebben we de vlucht gehad van BA naar Santiago de Chile (2 uur)en van daar door naar Paaseiland.
Een vlucht van ongeveer een kleine 5 uur.

Paaeiland, waar komt deze naam vandaan ?
Om precies te zijn van een Nederlander, die heette Jacob Roggeveen.
Deze voer met zijn bootje en bemanning op eerste Paasdag langs dat eiland en dacht laat ik het Paaseiland noemen.
Meer info: zie google.
De oorspronkelijke bewoners ( Polynesiërs) noemen het Rapa Nui, de navel van de wereld.
Lopen er Paashazen rond ?
Nee,(hebben wij in ieder geval niet gezien).
Er staan allemaal stenen beelden genaamd Moai.
Deze zijn merendeels van hun voetstuk (ahu), getrokken door onderlinge stammenstrijd.
Verder hebben stormen en een tsunamie door de jaren heen de beelden geteisterd en omver geholpen.

Het eiland is een van de meest afgelegen plekken ter wereld.
Het eerste dichtstbijzijnde vaste land is Chili, zo`n 3.700 en nog wat km verwijderd.
Dat is dus een aardig stukje zwemmen.

Het is een klein eiland en op scooter rijdt je binnen een paar uurtjes het hele eiland rond.
Wel opletten met de wilde paarden die dwars over de weg lopen en vaak niet aan de kant gaan.
Op het eiland staat er vaak een stevige wind en daardoor is het een uitstekende locatie voor surfers.

We verblijven er een week, niet veel aan de kop, dan alleen maar beeldjes kijken, bij zonsopkomst, zonsondergang, daglicht, regen, wind.
Vulkaankrater op en af, kletsen met medereizigers, biertje drinken, enz.
Een uitstekende lokatie om wat te relaxen.

• 21 Oktober 2010 - 07:19

Mandy:

jullie beginnen een beetje weg te krijgen van Floortje Dessing geloof ik he?
    Nog even en jullie hebben ook al "alles" gezien..

Ziet er weer prachtig uit.

• 21 Oktober 2010 - 07:26

Jeroen En Loes:

Hallo bijna-thuis reizigers.. jammer dat het erop zit he?? Als we de foto's zo terugzien, dan komt het gevoel van indrukwekkend en inderdaad relaxen weer boven! 8-) Een behouden thuisreis!
    Groetjes!

• 21 Oktober 2010 - 08:45

Frans Schwillens:

Hoi Allebei. Het ziet er weer goed uit en het verhaal klinkt niet verkeerd. Geweldig!! Rust goed uit en geniet. Ik ga snel jullie 2e bericht lezen. Have Big Fun!!!!