Cerro Torre en Fitz Roy - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van leon vroemen - WaarBenJij.nu Cerro Torre en Fitz Roy - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van leon vroemen - WaarBenJij.nu

Cerro Torre en Fitz Roy

Door: Leon en Ilona

Blijf op de hoogte en volg leon

26 Februari 2010 | Argentinië, El Chaltén

Om iedereen even gerust te stellen, er is niets aan de hand met ons.
We zitten nog steeds in Patagonie, is natuurlijk ook erg groot, en hebben niets van de aardbeving bij Santiago gemerkt.
We zitten nog zo`n 1500 km van het gebied verwijderd.
Met enige moeite voettocht naar Cerro Torre gemaakt in Nationaal Park Fitz Roy.
Ook weer eens in de vroege ochtend (05:30 uur) in het donker gelopen (in poema gebied) om foto te knippen van Fitz Roy (3400m hoog) by moonlight en sunrise.
Wel apart gevoel als je alleen in het park loopt met je hoofdlampje op en wetende dat er ook wel poema`s in het gebied zijn.
Maar voor een mooie foto moet je iets doen.
Ook de luchten zijn weer eens fantastisch, je raakt niet uitgekeken.
In nat. park Perito Moreno hebben we zelf restaurant "de smeerput" geopend.
In verband met de harde wind moesten we iets bedenken om ons eten te bereiden.
De smeerput was een ideale uitkomst, gelukkig was deze zelden gebruikt en schoon.
We zijn vanuit El Chalten naar Los Antiguos gereden.
Morgen vertrekken we naar Chile Chico. We beginnen daar aan de Carretera Austral (niet geasfalteerd).
Zeer moeilijke begaanbare wegen maar met super mooie natuur.

• 08 Maart 2010 - 07:24

Osman:

Hey luitjes,

Ik ben blij dat het jullie goed gaat. Begon me al een beetje zorgen te maken.
    Jullie zien er allebei fantastisch uit en aan jullie gezichten is af te lezen dat jullie genieten, al zal het op sommige momenten afzien zijn.

Goede reis naar Chile Chico en tot het volgend verslag.

Over de foto's zeg ik niets meer, want ze blijven fantastisch.

• 08 Maart 2010 - 07:42

Rob:

Nou, gelukkig zijn ze dr weer. Giga mooie fotoos en een heuse concurrent van Mac Drek zie ik al...
    Vraag me alleen af wie die fotograaf is..(haha)
    groetjes en be careful

• 08 Maart 2010 - 09:26

Marion&Jos:

Zo te zien gaat het jullie uitstekend, ondanks het eten in "de smeerput". Het plezier is jullie af te zien. Geniet en tot het volgende bericht. Grtz JKMC

• 08 Maart 2010 - 09:38

Will Te Winkel:

Prachtige foto's Ilona en Leon. This is the time of your lives. Geniet er volop van. Hier in NL is het nog steeds koud. Succes met de mooie, maar moeilijke trip die jullie tegemoet gaan.

• 08 Maart 2010 - 16:57

Emmy:

hoy leon en ilona
    was bij karin op lois verjaardag en heb jullie
    op de webcam gezien was alleen jammer dat jullie niet goed te horen waren
    omdat het geluid soms weg
    viel.de baard staat je goed.geniet van alles wat
    jullie beleven en zien
    ik blijf jullie verslagen
    volgen
    groetjes emmy

• 08 Maart 2010 - 17:22

Eric & Paulien:

Zoals alle eerdere verslagen, het ziet er weer geweldig uit. Gelukkig maken jullie veel plezier en dat is belangrijk.

Geniet van alles wat jullie tegen komen en natuurlijk van elkaar.

groetjes Eric & Paulina

• 08 Maart 2010 - 19:29

Truus En Frans:

Kennelijk hebben jullie voor elk probleem een oplossing, een smeerput echt bijzonder. Echte avonturiers moeten dit soort oplossingen bedenken, toppers zijn jullie. Groeten uit een koud Geleen

• 09 Maart 2010 - 18:26

Raoul & Janine:

Gelukkig dat jullie "terecht" zijn! Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken. Ontzettend mooie foto's, zo kunnen we toch een klein beetje meegenieten.
    Geniet er verder lekker van!

Groetjes van ons!

• 10 Maart 2010 - 19:59

Angelique:

Hé........ik durf het bijna niet meer te schrijven...wordt enorm cliché...maar GEWELDIGE foto's.
    Groetjes Angelique, hopelijk zitten jullie het volgende verslag minder "de in put";-)

• 11 Maart 2010 - 09:50

Mandy:

Is misschien een creatief ideetje voor als jullie ooit weer in NL zijn.. Restaurant de Smeerput ;)
    Maar daar voorlopig nog maar niet aan denken... Geniet verder van deze superreis.
    Ik kijk nu al weer uit naar jullie volgende verslag.

• 11 Maart 2010 - 15:07

Ieniemini:

blij dat jullie okee zjin, kreeg kippenvel als ik aan jullie dacht toen we niets meer hoorden. dat koken zit wel goed he. jullie zien er goed uit. houden zo!!

• 11 Maart 2010 - 17:18

Herman Rossel:

Vandaag, 11/3, alweer een aardbeving in Chili!! De aarde blijft zich wel roeren vanaf dat jullie daar zijn!! Maar goed, gelukkig ver genoeg weg van al die narigheid.
    De luchten bij jullie zijn inderdaad het bekijken waard. Op de werkvloer hebben wij ook mooie luchten. Die kun je niet alleen ruiken, maar af en toe ook proeven!!
    Trouwens in Sittard eten we dagelijks in een "smeer"put (daarmee bedoel ik niet alleen de omgeving; maar ook de "sjèle kaal").
    Dus... nog niet veel veranderd bij ons!

• 12 Maart 2010 - 09:09

Maartje, Jordy & Bas:

Fijn te lezen dat met jullie alles goed is. Jullie missen hier echt niets!!!
    Geniet maar lekker verder!
    Groetjes

• 12 Maart 2010 - 21:06

Jacques Smeets:

Hoi Ilona en Leon,

Leuk op deze manier iets over jullie reis te vernemen. Zo te zien vermaken jullie je opperbest en beeft de aarde niet onder jullie voeten. Prachtige foto's....picknicken in een smeerput. Hoe is het mogelijk?
    Ik wens jullie een prachtig verblijf, take care en tot ziens.

• 14 Maart 2010 - 10:13

Peterpan:

Hallo mensen,

Gelukkig gaat alles goed met jullie. Velen waren ongerust, maar alles is gelukkig in orde met jullie. Geniet van jullie "vakantie" en we kijken uit naar jullie volgende avontuur hahaha...!!!

Groeten,

Peter A.

• 14 Maart 2010 - 12:06

Richard L:

Wederom SUPER foto's.

Ik zag dat Ilona ook op bezoek is geweest bij de kerstman ( staat je niet slecht Leon, hihi ).

groetjes

Rich.

• 14 Maart 2010 - 14:42

Jean V:

He, jullie tweetjes!! Te gekke omgeving daar, ziet er echt geweldig uit.
    De foto`s zijn super Leonke. Jullie zien er goed uit, echte wereldreizigers man.

veel plezier daaro!!Gr Jean

• 14 Maart 2010 - 14:59

Pedro & Liliane:

Hoi, zo te zien gaat het goed met jullie! Mooie foto's ook. Wij krijgen binnenkort de sleutel en dan gaat voor ons de grote verbouwing beginnen! We hopen na de zomer klaar te zijn. We houden jullie op de hoogte. Geniet ervan..

Pedro & Liliane & kids

• 14 Maart 2010 - 16:23

Frans:

Hi, prachtige foto's. Het is duidelijk te zien dat jullie genieten in Restaurant De Beerput. Iedere avond volle bak!! Geniet ervan. Ik blijf jullie "volgen". Grts Frans

• 14 Maart 2010 - 16:24

Frans:

oeps.....restaurant De SMEERput bedoelde ik....

• 15 Maart 2010 - 22:02

Tarkan:

Ola, schitterend, prachtig om te zien, geniet er maar goed van. Olé

• 18 Maart 2010 - 17:12

Herman Rossel:

Even een mededeling van huishoudelijke aard. Ik weet dat jullie niet aan werken denken. Maar toch....
    Mari Arets en Theo Dohmen gaan ons verlaten.
    Hoorde ik daar een luide "Hoera"!? Uiteraard krijgen wij daar ook weer "verse krachten" voor terug.
    Ik wil niet dat Ilona in december in Sittard komt en denkt dat zij in het verkeerde bureau is binnegestapt.Als zij al terugkomt........!!!
    Even lezen en dan niet meer aan denken.
    Geniet.
    Groetjes.