Begonnen aan de reis met de Landrover - Reisverslag uit Sierra de la Ventana, Argentinië van leon vroemen - WaarBenJij.nu Begonnen aan de reis met de Landrover - Reisverslag uit Sierra de la Ventana, Argentinië van leon vroemen - WaarBenJij.nu

Begonnen aan de reis met de Landrover

Door: Leon en Ilona

Blijf op de hoogte en volg leon

21 Januari 2010 | Argentinië, Sierra de la Ventana

He He, het heeft even geduurd.
Maar ondertussen hebben we de auto gehaald ( met 3dgn vertraging), de ambtelijke molen werkt hier nog langzamer als in Nederland.
De eerste dag met custom-broker, Diego, naar de haven gegaan om de douane papieren in te vullen.
Dag 2: 10:30 uur, naar haven naar douane papieren afgeven en maar wachten.
Dag 3: naar container om auto eruit te halen.
Gedurende dit proces leren de Tanja en Gerhard uit OOtsenrijk kennen.
Zij hebben hun auto ook verscheept met hetzelfde schip maar dan vanuit Marokko.
Hu auto, een VW Golf m et ski-box, we kijken wel even raar op.
We wachten uren en uren gezamelijk of douane nog komt controleren, echter er verschijnt geen hond en uiteindelijk 17:00 uur, rijden we met onze Landrover het haventerrein af.
Door het "mierennest, een drukte van taxi`s, bussen, motoren, auto`s enz, rijden we naar ons B&B, om de auto in te laden.
Op straat word ons halve expeditie materiaal uitgestald, voetgangers en automobilisten kijken een vreemd op.
Een vriend van Hernan komt zelfs eens een kijkje nemen, want hij is wel een Landrover fan.
Nadat de auto rijklaar is rijden we hem twee blokken verder en stallen we hem in een bewaakte parkeergarage, waar 24 uur een persoon aanwezig is.
We zijn blij dat deze garage dichtbij ligt en dat de auto met daktent, jerrycans, enz op het roofrack erin past.
Om de grote verkeersdrukte voor te zijn vertrekken we om 06:00 uur sòchtends om de stad uit te komen.
We rijden richting Santa Rosa de La Pampa (650 km), om daar de aankomst van de voorlaatste etappe van de rally Parijs-Dakar te zien binnenkomen.
Het was er erg warm 36 graden. Toen we een dag van te voren aankwamen dacht iedereen dat we van de rally waren, handtekeningen uitdelen!!!
Veel bekijks.
Ook al zeiden we dat we niet van Dakar waren, ze gingen niet weg voordat ze een handtekening hadden gezet, foto`s werden gemaakt van de auto, en iedereen is mega vriendelijk.
Het was 1 grote happening om dat eens te zien.
Het voertuigkamp van de rallyrijders kwam je niet op, het hele politiekorps was uitgerukt.
Op de campings zijn de mensen erg vriendelijk, jammer dat we geen vloeiend Spaans spreken, iedereen wil weten waar je vandaan komt, wat je doet, etc.
Mentaliteit is hier zoals jaren '70. Wat wel bij ons past.

Oh ja, als de politie Limburg Zuid moet bezuinigen, mogelijk dat deze vtgn aangeschaft kunnen worden, de Quad voor BPZ en de andere voor OVD auto en wijkagenten.
En voor iedereen die het weten wil:
WE HEBBEN NOG GEEN HEIMWEE

• 21 Januari 2010 - 15:28

Paul En Bianca:

Hallo Leon en Ilona,
    Wij hebben zojuist jullie avonturen gelezen. Het klinkt allemaal geweldig. Heel veel plezier en groeten uit hellebroek van Paul, Bianca en de Landy ! ;-))

• 21 Januari 2010 - 15:48

Rob:

Sjesus. Iedere aflevering van jullie reisverhaal is nog leuker dan het vorige. Enne....heimwee...daar denk je niet aan als je zo'n mooie reis aant maken bent.
    groetjes oet Bugte van Rob

• 21 Januari 2010 - 16:09

Marc:

He He eindelijk begint het lang verwachte avontuur echt. Veel plezier rij voorzichtig en geniet van alles.

• 21 Januari 2010 - 17:21

Jeroen :

Wie heeft er nu heimwee als je dit allemaal mag meemaken. En ja die auto's zouden bij ons ook dienst kunnen doen ;)
    Veel plezier met de volgende tocht en blijf mooie foto's maken.

• 21 Januari 2010 - 18:11

Osman:

Laat ons de volgende keer niet zo lang op een reisverslag wachten.
    Geweldig allemaal.
    Heimwee hoef je echt niet te hebben, het is nog allemaal zoals jullie achtergelaten hebben.
    Groetjes Osman

• 22 Januari 2010 - 09:16

Marion&Jos :

Zo te zien is toch alles aangekomen. Geniet nu maar van de verdere reis. Heimwee kun je op zo'n reis niet gebruiken, trouwens het is ja ook niet jullie eerste trip. Maak leuke foto's en tot het volgende verslag....

• 22 Januari 2010 - 10:11

Mandy:

Haha, ik zie ze hier inderdaad al in die kleine wagentjes rondkneuren. Met in de winter een straalkacheltje erbij ;) Ik sluit me bij Osman aan dat jullie de volgende keer iets sneller een verslag "moeten", zo hebben wij hier in 't kille z-limburg ook wat om bij weg te dromen!!

Veel plezier daar.
    Mandy

• 23 Januari 2010 - 10:50

Will Te Winkel:

Hoi Leon en Ilona,
    Via Jeroen Puijnen werd ik geïnformeerd over jullie waanzinnige reis. Ik heb vanmorgen met verbazing jullie reisverslagen gelezen en jullie prachtige foto's bekeken. Ja, ja....wat zal ik zeggen. Een beetje jaloers ben ik wel. Prachtig avontuur in een overweldigende omgeving. Wat heb je nog meer te wensen. Jullie doen dat waar ik al jaren van droom. Een reis maken in het zuidelijk deel van Zuid Amerika. Ik ga jullie vanaf vandaag volgen en zie jullie reisverslagen met plezier tegemoet.

Manténgase saludable y regresar de forma segura.
    Recuerdos.

Will te Winkel

• 23 Januari 2010 - 18:20

Herman En Iet Dresse:

Hallo,

Leon en Ilona, wij hebben jullie adres van pap en mam in Spaubeek gekregen
    Jullie rei lijkt ons heel spannend en boeiend.

Foto's zij prachtig. Leuke reis verder en behouden thuiskomst. tenminste als jullie nog terug willen..
    groetjes ui spaubeek. (nl)

• 25 Januari 2010 - 22:18

John Lars En Miriam:

Leon en Ilona,

Wat gaaf wat jullie allemaal al hebben gedaan. En dat jullie geen heimwee hebben dat begrijpen wij heel goed. Nog veel reis plezier en wij sturen gauw weer een bericht. Want wij blijven het volgen wat jullie allemaal nog gaan doen.

Groetjes en nog veel reis plezier,

John Miriam en Lars

• 27 Januari 2010 - 01:43

Fred & Chantal:

He Hanenwurger,

Schitterend dat je Dakar aankomst hebt meegemaakt.Ik heb al zo'n klein autootje besteld voor in het Fortunapark. Als ik zie waar jullie zijn denk ik dat jullie nooit heimwee zullen krijgen. Let goed op, rij voorzichtig en geniet van jullie geweldig avontuur. Blijf ons informeren en blijf zulke schitterende foto's maken.

Groeten Fred & Chantal

• 27 Januari 2010 - 02:30

Mariska:

Hoi Ilona en Leon,

Zitten planton HB maastricht en hebben over vakantie's. Toen dacht ik plotseling aan jullie, ff google en jaar hoor, daar zijn jullie. Jullie verhalen zien er al prachtig uit. Mooi dat jullie dit zo doen. Geniet van elk moment. Ben voorzichtig en HEEL VEEL plezier samen. Groetjes Mariska xxx

• 27 Januari 2010 - 15:14

Emmij:

heb van karin van jullie site gehoord dus even een reactie plaatsen en alles gelezen ik ga jullie nu verder volgen en wens jullie veel plezier met jullie geweldige reis en een behouden thuiskomst gr.emmij

• 27 Januari 2010 - 19:57

Geert:

Bekkerke,
    Was je maar Spaans gaan leren in plaats van die Franse cursus voor beginners via LBZ !!
    Geniet samen van jullie trip en heimwee zullen jullie niet krijgen, als je zoveel indrukken opdoet.

• 29 Januari 2010 - 15:43

Jean:

HE, jullie tweetjes. Geweldig die natuur en omgeving daaro!! Lijkt me echt een onvergetelijke ervaring!!
    GENIET ER MAAR LEKKER VAN HIER IS NOG STEEDS NIETS VERANDERD.

HE, lEON DIE JEEP VAN JULLIE ZIET ER SUPER UIT!!!
    Veel (reis)plezier.

Gr jean