Kleine mankementen - Reisverslag uit Los Antiguos, Argentinië van leon vroemen - WaarBenJij.nu Kleine mankementen - Reisverslag uit Los Antiguos, Argentinië van leon vroemen - WaarBenJij.nu

Kleine mankementen

Door: Leon en Ilona

Blijf op de hoogte en volg leon

07 Maart 2010 | Argentinië, Los Antiguos

Ook wij bleven niet ongeschonden van kleine mankementen.
Zo heeft in Los Antiguos onze koelkast het begeven. Na onderzoek bleek dat een leiding van de compressor gescheurd was waardoor het gas, dat voor de koeling zorgt verdampt was.
Gelukkig zat er in Los Antiguos een Nederlander die een restaurant heeft, genaamd Viva El Viento.
Hij wist wel een monteur uit te halen die bij hem in het restaurant ook de koelkasten onderhoudt.
Karin een medewerkster die ons erg geholpen heeft met het bemiddelen om de monteur te krijgen zijn we wel veel dank verschuldigd.
Na ongeveer 6 uur wachten kwam dan toch de monteur, deze zou de koelkast repareren, echter hij moest het gas hebben dat erin moet.
Dat had hij niet, dat moest komen van ongeveer 300km verderop !
Mogelijk dat de nachtbus dit zou kunnen meebrengen.
Dus volgende dag weer terug naar monteur, de bus had het gas niet meer kunnen meenemen want het was er niet voorradig.
Omdat we toch al veel tijd verloren hadden, besloten we om de leiding te laten solderen en dan maar in Chili op zoek gaan naar het gas.
Zo gezegd zo gedaan, via Carretera Austral begonnen aan de reis.
Onderweg nog de koppeling moeten bijstellen omdat deze begon te slippen, natuurlijk geen passende sleutel en dan moet je maar eentje maken.
Een beetje improviseren en een soort van bankschroef bedenken en klaar is de sleutel.
Koppeling gesteld en verder de Carretera Austral afgereden, onderweg een nacht doorgebracht in een super blokhut, die midden in de bergen lag aan een meer, de eigenaar maakte ons een mooi prijsje.
Na een dik half uur door weilanden, steile bergjes op en af, kwamen we in het donker bij de hut aan.
De volgende dag zagen we pas waar we beland waren, helaas te weinig tijd anders waren we er zeker langer gebleven, een unieke visplaats aan een meer, helemaal alleen voor ons.
Verder gereden, en in Coyhaique konden we onze koelkast laten vullen met het benodigde gas.
Inmiddels waren we dan al 400 km verwijderd van Los Antiguos.
Wat een opluchting dat hij weer functioneert en bij zoiets besef je dan hoe vaak wij afhankelijk zijn van luxe.
Oh ja, dat is ook een aardige bouwstijl, zoek je een boom uit, snoei deze en begin daaraan je huis te bouwen.
Heb je toch wat stevigheid voor als de fundering het niet zou houden.

• 22 Maart 2010 - 06:23

Jack:

He mensen,

Jammer voor de pech, slim de oplossing en geweldig jullie foto's.
    Kijk maar uit dat er geen gat in de ozonlaag is daar in Los Antiguos. Have Funn !

• 22 Maart 2010 - 10:33

Jack En Iris:

Dat is wel even pech hebben, gelukkig dat er toch nog goede mensen op de wereld zijn, die jullie willen helpen. En als je wat kapot hebt, dan heb je ook echt wat kapot. Maar gelukkig is alles gemaakt, en kunnen jullie weer onbezorgt de reis doorzetten, veel plezier. Groetjes Jack en Iris.

• 22 Maart 2010 - 13:40

Joyce Roest:

Hey luitjes,
    wat een geluk dat er zo'n behulpzame mensen op de wereld zijn!!! Kunnen jullie weer snel verder met jullie schitterende reis! De foto's spreken boekdelen, super mooi!!! Ben heel blij voor jullie da jullie deze droom samen mogen beleven!!! Moest erg lachen om de foto van de smeerput!!! Creatief met de ruimte! Toppertjes zijn jullie!
    Geniet er van!
    XXX Joyce

• 22 Maart 2010 - 13:47

Will Te Winkel:

Hoi Ilona en Leon. Als dat alle pech is die jullie op deze mooie reis zullen tegenkomen, dan is dat te verwaarlozen. Ik wist overigens niet dat jij (Leon) zo handig was. Wellicht kun je wat coordinaten doorgeven (long. & lat.) zodat ik op de kaart beter kan oriënteren waar jullie zijn. Geniet van al het moois dat jullie nog gaan tegenkomen. Ik was afgelopen weekend in Rome. Wat een drukte daar. Moest gelijk aan jullie denken en de stilte die daar moet heersen. Succes met deze superreis.

• 22 Maart 2010 - 16:54

Han:

Gek he, 50 jaar geleden had niemand een koelkast en nu iedereen en altijd.
    Leuk tegenwoordig de Heineken walking fridge commercial op tv!!
    Ik zie in ieder geval dat alles gesmeerd loopt.
    Blijf gezond en veel plezier

• 23 Maart 2010 - 14:53

Nicole En Henny:

In welke uithoek van de wereld je ook komt, er is altijd wel een Nederlander te vinden. In ieder geval de koelkast is gerepareerd, lijkt mij onmisbaar. Wij blijven jullie reisverslag in ieder volgen.
    Met Nicole gaat het, zij het zeer langzaam, de goede kant op. Goede reis verder.

• 24 Maart 2010 - 15:25

Raoul & Janine:

Haha.. ik moest wel erg lachen om Han zijn reactie: de walking fridge!
    Inderdaad wat pech gehad, maar toch hebben jullie er weer positieve dingen uit kunnen halen, toch? Nederlanders ontmoet, mooie omgeving gelogeerd.
    Nou, we kijken weer uit naar jullie volgend verhaal.
    Ammezeert uch!

Groetjes van Raoul & Janine!

• 24 Maart 2010 - 19:08

Marion&Jos:

Kleine ongemakken horen erbij. Als dit het is dan mogen jullie wat dat betreft niet klagen. Aangezien 't Bekkerke handig is weet ie ook wel aan het juiste gereedschap te komen, zeker als jij hem weet te motiveren. grtz JKMC

• 28 Maart 2010 - 20:02

Osman:

Die Nederlanders zitten ook overal... :-)

Gelukkig komen jullie wel de juiste mensen tegen die zeer behulpzaam zijn. Mij proberen ze altijd een oor aan te naaien.. :-)
    Lukt ze natuurlijk niet...!!!

Geniet maar met volle teugen en laat de kleine mankementjes jullie humeur niet verpesten...