Ons laatste reisdoel - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van leon vroemen - WaarBenJij.nu Ons laatste reisdoel - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van leon vroemen - WaarBenJij.nu

Ons laatste reisdoel

Door: Leon en Ilona

Blijf op de hoogte en volg leon

21 Oktober 2010 | Frans Polynesië, Papeete

Het zit er dan toch bijna op, onze laatste stop voordat we terugkomen naar het inmiddels koude Nederland.

Vanuit Paaseiland zijn we naar Tahiti gevlogen, een vlucht van 6 uur en nog iets.
Daarbij hadden we nog een vertraging gehad van zo`n dikke 4,5 uur.
Dus kwamen we midden in de nacht aan, gelukkig stond ons transport naar het B&B er nog.

Wat kan men over Tahiti en zijn verder 128 (kan meer zijn) eilandjes zeggen ?
De hoofdstad is Papeete en ligt op Tahtiti.
Het is er Europees, en mega duur.
Je ziet hier veel pas getrouwde stelletjes die hier hun huwelijksreis verbrengen op een van de eilandjes, met name Bora Bora.

Men verblijft dan meestal in zeer luxe bungalows die op stelten in het turqouise water staan.
Ook super cruiseschepen leggen aan bij de haven, met van die (dikke) rijke lui aan boord.

Wij doen het wat rustiger aan, want ons budget dwingt ons er toe en we gaan naar Mo`orea voor 16 dagen.

15 km verwijderd van Tahiti met de veerboot.
Daar verblijven we op de camping, ja gezellig.
Zomaar ? Nee, want dat kinne veer betale.
Maar de camping heeft ook kleine huisjes, fare`s genaamd en we hebben een mooie deal kunnen maken met de eigenaar.
Het uitzicht dat we hebben is zo slecht nog niet.

Op het eiland hebben we zowel regen ( kunnen we al wennen aan NL) als veel zon.

Is trouwens wel warme regen, want de temp. is gemiddeld 26 a 27 graden
en de zeewater temp. is zo`n 25 graden.
Dus als het wat fris is in de buitenlucht, gaan we lekker in de zee liggen.

Het snorkelen met de roggen en de blacktip haaien is een super ervaring.
De roggen komen helemaal naar je toe en hun huid is zo zacht als fluweel.

De haaien zijn zo`n 2 meter van ons verwijderd en zwemmen in een kring rustig om ons heen, leuk toch !
De blacktip ( genaamd naar de zwarte punt op hun rugvin) haaien zijn zo`n 1.6 meter lang.
Dus echt geen JAWS.

Getuige de foto`s is het wel een droomeiland, alleen je moet als je veel wil doen een dikke beurs meenemen. En die van ons is erg dun geworden.
Voor een enkele tattoo op traditionele wijze is toch nog wat geld over.
Dus bij Gilles Lovisa wordt een afspraakt gemaakt.

We gaan op 21-10-2010 aan onze terugreis beginnen en hopen op
23-10-2010 weer terug te zijn in het kleine koude NL.

Langs deze weg willen we iedereen
bedanken voor de reacties op deze site, we vonden het altijd leuk om de berichten te lezen.

Voor ons was het een onvergetelijke reis en een super ervaring!!!!

• 21 Oktober 2010 - 06:39

Marc:

Helaas voor jullie maar....

WELKOM TERUG.

Ook jullie bedankt voor de schitterende foto's en de mooie verhalen.

• 21 Oktober 2010 - 06:45

De Buren:

Wat een mooi afscheid aan de foto`s te zien voor jullie is het natuurlijk een beetje dubbel.
    Maar we kijken naar jullie uit,WELKOM THUIS.

• 21 Oktober 2010 - 07:23

Mandy:

onbeschrijflijk weer! Wat een prachtige afsluiting. Jullie beginnen waarschijnlijk over een paar uurtjes aan jullie terugreis. Wat een geweldige ervaring hebben jullie meegemaakt, bedankt dat jullie ons deelgenoot hebben gemaakt met alle verhalen en prachtige foto's.

Tot in 't koude NL!
    Mandy

• 21 Oktober 2010 - 09:06

Frans Schwillens:

Hallo U2. Het einde van iets heel moois komt langzaam dichterbij..... De beurs word dan wel dunner, de tas met ervaringen is wel héél goed gevuld en dat is ook wat waard!!!! Daar heb je een leven lang plezier van en dat is in euries niet uit te drukken. Voor nu: veel plezier en geniet nog effe. Voor strakjes: een goede reis en hopelijk zien we elkaar hier snel!!!! Groete oet Zitterd (koud en ouch neit goojekoup!!!) Frans

• 21 Oktober 2010 - 10:22

Marcel:

Ik verheug me nu al op de lezingen (en foto-avonden) die jullie organiseren. Grapje!

Ik heb met veel plezier jullie verslagen gelezen en foto's bekeken.

Goede terugreis en welkom thuis.

• 21 Oktober 2010 - 12:11

Marion&Jos:

De vakantie is snel voorbij gegaan maar de herinneringen zullen blijven. Heb een plezierige vlucht en tot ziens. Grtz JKMC

• 21 Oktober 2010 - 19:16

Larry En José:

Ongelooflijk, dat het er voor jullie op zit. Zo'n avontuur, waar jullie zo lang naar uit hebben gekeken. En wat een ervaringen, gezien de verhalen en foto's.
    We wensen jullie een goede terugreis!!

• 21 Oktober 2010 - 19:33

Harry & Margo:

Hoi Leon en Ilona, we hebben jullie reis het hele jaar gevold via jullie blog.Fantastisch, jullie hebben er van genoten.Dit was jullie droom en die is uitgekomen.Wij hebben ook genoten van de verslagen en de mooie foto's van de landen waar jullie zijn geweest.Nu terug naar het koude Nederland en weer rustig beginnen met werken zal wel tegen vallen. We wensen jullie goed thuis in Schimmert groetjes Harry en Margo vanuit Renesse. Doeg

• 21 Oktober 2010 - 19:40

Truus En Frans:

Wij hebben genoten van jullie reisverslagen. Geweldig, maar ja aan alles komt een einde. Fijn als jullie weer gezond thuis zijn.

• 21 Oktober 2010 - 19:47

Ray, Yvette En Julia:

Jajao, aan alles kump ein eind. Gooi reis teruk en tot schnel.

groeten oet sjummert

• 22 Oktober 2010 - 06:28

Janine&Raoul:

Jeetje, wat gaat dat snel voorbij! Zal wel heel erg wennen voor jullie worden eenmaal terug in Nederland. Ik ben wel heel erg nieuwsgierig naar jullie verhalen, buiten wat jullie geplaatst hebben uiteraard! Groetjes en een goede reis terug.
    Raoul&Janine!

• 23 Oktober 2010 - 07:34

Wim Vonk:

Welkom Thuis Leon en Ilona
    Zal weer wennen worden na een zo lang verblijf in Zuid Amerika.
    Heb met veel plezier jullie verslagen gelezen en foto's bekeken.
    De ervaringen die juliie opgedaan hebben en de dingen die jullie gezien hebben kan niemand jullie meer afnemen. Helaas wordt het voor jullie nu weer aclimatiseren en wennen aan het hectisch bestaan in europa
    Groeten Wim Vonk

• 23 Oktober 2010 - 18:56

Angelique:

Wauw, Tahiti ziet eruit als een droomeiland. Trouwens Paaseiland lijkt ook indrukwekkend met die beelden....Schimmert zal wel weer effe wennen zijn. Wauw wat gaat een jaar vlug hé..
    Tot snel, groetjes Angeliuqe

• 24 Oktober 2010 - 03:53

Louis:

welcome home!
    groeten, louis

• 24 Oktober 2010 - 18:48

Eric & Paulien:

Hey Bekker en Ilona,

hopelijk is de terugreis ook en beetje gelukt en zijn jullie weer heelhuids met een berg ervaringen thuisgekomen.

Met veel plezier hebben we jullie proberen te volgen het afgelopen jaar.
    Het was super.

We zien elkaar snel weer.

groeten Eric en Paulina

• 25 Oktober 2010 - 04:31

Osman:

WELKOM THUIS.....

• 25 Oktober 2010 - 20:47

Joyce Roest:

Welkom thuis!!!!!
    Hoop da de terugreis voorspoedig is verlopen!!!
    See ya soon dikke kus

• 06 November 2010 - 09:37

Danielle:

Welkom thuis! Ik hoop dat het wennen een beetje lukt..

• 19 November 2010 - 10:57

Brenda:

Welkom terug.
    Geniet nog van jullie vrije dagen en tot snel....

Gr. Brenda