Op weg naar Chili en vulkaan Osorno - Reisverslag uit Puerto Varas, Chili van leon vroemen - WaarBenJij.nu Op weg naar Chili en vulkaan Osorno - Reisverslag uit Puerto Varas, Chili van leon vroemen - WaarBenJij.nu

Op weg naar Chili en vulkaan Osorno

Door: Leon en Ilona

Blijf op de hoogte en volg leon

15 April 2010 | Chili, Puerto Varas

El Bolson, 7 merentocht Traful, NP Lanin, Puerto Varas, Pucon.

Na een super ervaring bij de Orca`s moesten we helaas onze weg weer vervolgen.
We zijn weer richting Chili gegaan om onze reis verder voort te zetten anders zouden we in de problemen komen met het klimaat.
Doordat onze terugrit binnendoor ging en er geen fatsoenlijke slaapplaatsen waren is de politie een uitkomst.
Je vraagt of je kan kamperen bij hun aan het bureau. Geen probleem.
Door Nationaal Park Lanin gereden, waar het super mooi wonen is.
Hetplaatsje Traful lijkt een beetje op Alaska waar iedereen in houten blokhutten woont.

In Puerto Varas, Chili hebben we de vulkaan Osorno bezocht.
In Pucon , ontmoeten we een jong Duits koppel dat van Canada naar Ushuaia reist met hun camper.
Ingo en Birte, omdat zij een leuk adres zouden hebben vlakbij Pucon rijden we achter hun aan.
We komen uit bij Raku Rayen, een Oostenrijker die getrouwd is met een Chilieense heeft het wel voor elkaar.
Een prachtige blokhut in de achtertuin, gebouwd zonder 1 nagel te gebruiken.
We blijven enkele dagen, bezoeken thermaalbaden en nemen weer wat rust.
Vervolgens noordelijk gereden om via een hooggelegen pas ongeveer 2.100 mtr, richting Argentinië te gaan.
In Mendoza hebben we de schokbrekers bij de achterveren moeten vervangen, de vele gravel- en wasbordwegen hebben zich bewezen.
De rubbers bij de ophanging aan de onderzijde waren compleet weg.
Hierdoor hebben de schokbrekers het gat groter gemaakt in de bevestigingsbeugel van de achteras.
Maar bij een 4x4 bedrijf zijn we geholpen door dikke teflon bussen te plaatsen en nieuwe schokbrekers kunnen we weer verder.
Na 4 maanden eindelijk eens een Mc Donalds en Subway bezocht want het werd eens tijd voor een hamburger en een goed broodje gezond.
Op naar de volgende plaats.

• 15 April 2010 - 08:07

Nanda En Marie-Jose:

Hoi,
    We zitten nu in het cellenblok en moeten een verdachte met zweetvoeten gaan horen. Jullie boffen maar ha ha..
    Veel plezier nog en geniet van jullie reis..
    We redden het wel :-((((

XXXXX
    MJ en N

• 17 April 2010 - 07:42

Jack:

He Leon

Je begint steeds meer te lijken op een bijbels figuur die het water kan splitsen danwel erover heen kan lopen......

Geniet ervan.

• 17 April 2010 - 09:27

Will Te Winkel:

Aloha...zwervers in het zuiden. Leuke foto's gemaakt. Zijn die kogelgaten door jou veroorzaakt Leon? Overigens blijf maar uit de buurt van vulkanen. Kunnen zomaar as gaan uitspugen! In Ijsland en de rest van Noord-West Europa weten ze dat inmiddels. Die naam van Puynen kom je overal tegen. Dus niet alleen in Geleen. Ilona en Leon....Blijf vooral genieten van jullie reis. Succes.

• 19 April 2010 - 14:52

Jack En Iris.:

Hoi leon en ilona, ik moet eigenlijk vreemdelingen schrijven, want we herkennen je niet eens meer. Ben benieuwd hoe jij er uitziet Ilona.
    Geniet met volle teugen.

Groetjes Jaakie en Iris.

• 19 April 2010 - 16:56

Marion&Jos:

Het zal wel ff afzien zijn geweest. vier maanden zonder Mc D.
    grtz JKMC

• 25 April 2010 - 09:16

Iboica En Rene:

Hoi Ilona en Leon.
    Wat een mooie belevenis van de Orca's in Punta Norte. Ook fijn te zien dat jullie de schietoefeningen bijhouden. Blijf genieten van jullie mooie reis. We blijven jullie volgen.

Groetjes Rene en Iboica

• 26 April 2010 - 05:41

Ruud En Paola:

Hola extranjeros,

Fenomenalisimo vuestros viaje!!
    (kapperszaak is "peluquería" :) )
    Heel veel groetjes en reisplezier.
    Buen viaje!!

Ruud en Paola