Carretera Austral - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van leon vroemen - WaarBenJij.nu Carretera Austral - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van leon vroemen - WaarBenJij.nu

Carretera Austral

Door: Leon en Ilona

Blijf op de hoogte en volg leon

13 Maart 2010 | Chili, Santiago de Chile

In het plaatsje Puerto Rio Tranquilo hebben we een gletsjer wandeling gemaakt, alsof we nog niet genoeg ijs gezien hebben, wat toch ook weer een aparte ervaring was.
Vervolgens door het Nat.Park Quelat gereden, hier gaat de weg door een regenwoud wat eens wat anders is als de stoffige wegen die we al vele duizenden km afgelegd hebben. Momenteel hebben we 11.500 km gereden.
In het park enkele dagen gebleven en naar een hangende gletsjer gegaan.
Een prachtige wandeling er naar toe, onderweg kwamen we weer bekende overlanders tegen.
De camping was perfect, elke staanplaats was leeg, buiten ons en nog een auto hadden we het hele terrein voor ons alleen.
Na een paar dagen zijn we doorgereden tot het plaatsje Chaiten waar we niet meer verder konden, over de Carretera Austral.
Chaiten, was nl. op 2 mei 2008 opgeschrikt door een vulkaanuitbarsting, de vulkaan genaamd: Chaiten, heeft toen een maand lang as gespuwd.
De bewoners zijn destijds geëvacueerd en sindsdien ligt het plaatsje er nagenoeg verlaten en onaangetast bij.
Er zijn enkele honderden bewoners teruggekeerd en willen dat het dorp herbouwd wordt, echter de overheid wil dat niet.
In ieder geval het is een bizarre ervaring om door het dorp te lopen.
Er is geen stroom, stromend water is er ook niet.
Het vliegveld, dorp en hele omgeving ligt compleet onder een metersdikke
aslaag.
De naaldbomen op de berghellingen, zijn allemaal dood en grijs gekleurd door de zure regen en de as.

Verder doorgereden naar Argentinië naar het plaatsje Esqeul, waar we een toertje hebben gemaakt met het lokale "miljoenenlijntje".
Een keertje niet rijden maar zelf genieten van het landschap. Na Esquel gaan we op weg naar Puerto Piramides daar zouden de Orka's nu langzaam moeten verschijnen.
Dat is 750km (enkel) naar het oosten rijden.
Je moet er wat voor over hebben, maar ja het is de enige plek ter wereld waar dit fenomeen te zien is.

• 25 Maart 2010 - 17:27

Daisy Spaetgens:

hoi Leon en Ilona,ik ben afgelopen week Jacques tegengekomen op een feest en die vertelde me van jullie avontuur,Ik ben gelijk internet opgedoken en heb genoten van jullie verhalen.Ben eigenlijk ook stikjalours want mijn grote wens is de tango dansen in Buenos aires en vervolgens naar Pathagonie afreizen.Vond jullie foto's dan ook om te kwijlen!Ik wens jullie nog een super tijd toe daar en blijf jullie zeker volgen,groetjes Daisy

• 25 Maart 2010 - 19:10

Rob:

heb net weer ff samen met Nicole alle fotoos bekeken. snik snik. en wij maar zitten hier in dat pietlullige landje.
    Be Careful en geniet!

• 26 Maart 2010 - 09:10

De Buren:

Hoi Leon en Ilona
    Wat genieten we van jullie avonturen en foto`s.Jullie hebben al heel wat mee gemaakt en er zal nog vanalles volgen.
    Jammer dat jullie er niet bij waren toen jullie buurjongen als prins werdt uitgeroepen,onze tijdelijke buren hebben er van genoten.
    Maar niet getreurd we hebben genoeg foto`s om bij jullie terugkomst het een en ander aan jullie te laten zien
    Verder is hier alles oke en we blijven jullie volgen.

Groetjes van Charles ,Mathilda Richard en Harold

• 26 Maart 2010 - 13:22

Mandy:

De foto's zijn weer geweldig!!

Maar om nu helemaal naar de andere kant van de wereld af te reizen om met het Miljoenentreintje te rijden?? Dat kan ook in Schin op Geul ;)
    Zonder gekheid, tis weer leuk om jullie avontueren te lezen. Dan genieten we hier een beetje mee.

• 27 Maart 2010 - 06:29

Pascal En Kim:

He Jullie,

Was weer een tijdje geleden dat ik jullie reisverslagen heb gelezen, maar wat had ik graag willen ruilen (net als de rest natuurlijk). Ziet er allemaal super uit op de foto's :-).

En Ali Ben Vroemen, die baard staat je geweldig zeker met die grijze highlights erin.........

Grz,

Pascal en Kim.

• 27 Maart 2010 - 18:42

Marion&Jos:

Het is een heel mooi avontuur en het ziet er allemaal prachtig uit. Geniet er maar van. grtz

• 28 Maart 2010 - 10:27

Thei En Christa:

Hallo stelletje reislustigen,of ig kin beter zigge sjtelletje Nomads!
    Geer maak mig nogal get mit es ig dat allenei zwoe bekiek op die sjieke pleetsjes wat geer hub gesjote. Eve ein vreugske Leon. Hubste dezelfde hoarsjpeuling gevonge es wat ig gebruuk?
    Geneet wiejer van ug groawte reis en veer zulle ug blieve volge vanoet os ummer sjwoene Ulesjtroate.

• 28 Maart 2010 - 19:56

Osman:

Weer mooie foto's en super ervaringen om nooit te vergeten.

ENJOY.....

• 28 Maart 2010 - 19:56

Osman:

Weer mooie foto's en super ervaringen om nooit te vergeten.

ENJOY.....